Presztízslimók használtan

2011. március 11. (péntek) Molnár József
Hazánkban a Volkswagen Passatnak és a Volvo S60-asnak is az átlagosnál nagyobb presztízsértéket tulajdonítanak.

Mik ezek?

X

A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - iWiW, Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

Like gomb "Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

Megosztás az iWiW-en! gomb "Megosztás az iWiW-en" gomb. Ezzel a gombbal a legnépszerűbb magyar közösségi oldalon, az iWiW-en tudsz tartalmat megosztani. A felugró ablakban beírhatod véleményedet is, és ha épp nem vagy bejelentkezve, egyben azt is megteheted.

  A VW értéktartása magasan a Volvóé fölé tornyosul, használtan az olcsóbb S60-as jelenti a kisebb kiadást A VW értéktartása magasan a Volvóé fölé tornyosul, használtan az olcsóbb S60-as jelenti a kisebb kiadást
Mindkét típusnak tiszteletet parancsoló a megjelenése, megfelelő motorokkal pedig üzleti és családi használatra egyaránt alkalmasak, város helyett egyértelműen az autópályán érzik jól magukat.
A cikk a hirdetés után folytatódik

A végletekig visszafogott Passatba sokan beleszeretnek, népszerűségének fő oka talán az, hogy számos motor-, váltó- és hajtáslánc- konfigurációban elérhető, a különböző karosszériatípusokról nem is beszélve. A limuzin és a kombi mellett 2008-tól végre egy szívmelengetőbb formával megáldott négyajtós kupé, a CC is öregbíti a Passat hírnevét. A Volvo a klasszikus svéd designt tükröző S60-assal azokat a kuncsaftokat fogja meg, akik nem kívánják nagydobra verni anyagi helyzetüket, vagyis sokat költenek arra, hogy ne látszódjon, hány milliójuk áll négykerekűben. A visszafogott S60-ast az utca embere kis túlzással összekeveri az S40-essel, az egyes német prémiummárkákat körüllengő negatív megítélés pedig messze elkerüli a Volvót. Tágasság szempontjából egyértelmű a verseny állása: a Passat kiütéssel győz! Az S60-as első sora még csak-csak elmegy, bár a fejtértől nem kell elájulni, de a második sor és a raktér nem üti meg a kategóriában elvárható szintet. A hátsó traktus legfeljebb a kompaktok között állná meg a helyét.

Passat PD TDI: kehes lovak, drága gyógymód

Miről híresek a Passatok? Bizony, a takarékos dízelmotorjaikról, melyekkel a legtöbbet értékesítették. Erőnek nincsenek híján, jól húznak, teljesítményükhöz képest pedig kevéssel is beérik, de az esetlegesen felmerülő hibák száma és azok helyreállítási költsége sem hétköznapi! A hangos, kissé kelletlen járáskultúrájú adagolófúvókás gázolajosoknál (PD TDI) gyakran tapasztalható teljesítménycsökkenés, melynek hátterében az üzemanyag-szivattyú, a kipufogó hőérzékelője vagy a porlasztósor állhat. Ha az utóbbi a ludas és mind a négy porlasztóegységet cserélni kell, akkor bizony mélyen a zsebébe nyúlhat a tulaj! Rövid élettartamú a befecskendező rendszer, a nagynyomású egység, a turbófeltöltő, az üzemanyagszint jeladója és a légmennyiségmérő is. Ráadásul a gyakran kékes füstöt eregető dízelek olajfogyasztása is kritikát érdemel, ritkán bírnak ki utántöltés nélkül egy-egy szervizperiódust. A hosszú élettartamú, ún. LongLife olaj literjét pedig kis túlzással aranyárban mérik…

  Semmi fakszni, így néz ki a konzervatív Passat műszerfala Semmi fakszni, így néz ki a konzervatív Passat műszerfala

Vásárlás előtt érdemes a gázolajosok részecskeszűrőjének és a motortartó bakoknak az állapotát ellenőriztetni. Az elektromos érzékelők okozhatnak kisebb-nagyobb üzemzavart, a motorvezérlés megkergülhet, a fals hibaüzenetek pedig ellephetik a műszerfalat. A műanyagok rögzítése elengedhet, ilyenkor a fülkében nyikorgás, nyöszörgés hallható. A napellenző világítása hektikus, a xenonlámpák zavaróan remegnek, néha el is sötétülnek. A tolatóradar „beállhat”, indokolatlan esetben közvetlen akadályt észlel, de menet közben is megzavarodhat. Szintén probléma fordulhat elő a gerinctámasszal, a beragadó elektronikus kézifékkel, a szabályozható kormányoszloppal és a defektes ablaktörlő motorral.

  565 literes a VW raktere 565 literes a VW raktere

A tempomat kapcsolója, a kürt, a csomagtérajtó zárja és a fedélzeti számítógép is tartogathat meglepetéseket. A Passat kórságainak zöme a gyártás beindítását követően jellemezte a típust, azóta persze többször módosítottak az alkatrészeken, valamint a javítási és szerviztechnikákon is, ettől függetlenül nehéz tutira menni vásárlásnál.

Geartronic: nehézkesen kapcsoló automata

Svéd luxus, precizitás, több százezer, gond nélkül megtett kilométer – no, ezek így azért ritkán jönnek össze az S60-as esetében. Nagyságrendileg kevesebb komoly meghibásodás jellemzi a típust, mint a Passatot, de itt is érdemes némi pénzmagot félretenni a nem várt műhelylátogatásokra. A hirtelen erőtlenné váló motor mögött általában a fojtószelep hibája bújik meg, de az elektronika, a hajtókar vagy az elkoszolódó érzékelők sem zárhatók ki.

  Az S60-as pultja is rémesen egyszerű, mégis hívogatóbb, mint a VW-é Az S60-as pultja is rémesen egyszerű, mégis hívogatóbb, mint a VW-é

A turbós motoroknál a feltöltéssel lehetnek problémák, az automatikus váltó pedig jelentős ritmuskéséssel, rángatva kapcsolhat. Utóbbi esetben a márkaszervizek általában a cserére voksolnak, de érdemes egy, a váltó felújítására specializálódott szakit keresni, hátha menthető még az amúgy borsos árú szerkezet. Az új váltó és annak beépítési költsége ritkán áll meg félmillió alatt! Az S60-as legidegesítőbb tulajdonsága, hogy szinte állandó jelleggel várhatók kisebb, de annál zavaróbb meghibásodások. A rádió elnémulhat, az ajtók gumitömítése leválhat, a fényszórómosó bumfordi törlőkarjai pedig letörhetnek. Van, amikor az elektromos ablakmozgatás csak az egyik oldalon működik, és a szellőzés szabályozásában is lehetnek bakik.

  Aprócska (424 l) az S60-as fara Aprócska (424 l) az S60-as fara

Nem túl szép látvány a leesett díszcsík, a rozsdásodásra hajlamos kerékcsavarok és a letört ablakemelő-kapcsolók képe. A külső visszapillantó tükör háza csavarlazulás miatt szokott remegni, a tetőablak elálló szigetelése esőben szivárgást, menet közben pedig szélzajt okoz. Nem illik az S60-asról kialakult prémiumautós képbe a számos esetben diagnosztizált hatástalan indexkar, a lötyögő első ülés, a beragadó központi zár és a megkergülő riasztó problémája sem.

  Farpofák: a Passat hosszabb, szélesebb és magasabb is az S60-asnál Farpofák: a Passat hosszabb, szélesebb és magasabb is az S60-asnál

Tetszett a cikk? Ossza meg! iWiW Facebook Twitter

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Presztízslimók használtan

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2014/7-es számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Extra: 50 éves a Skoda 1000 MB, Tuning: Skoda S100
  • Teszt: Seat Leon ST 1.4 TSI, Dacia Logan MCV 1.5 dCi, Toyota Auris Sports Tourer HSD, Toyota Corolla 1.6 CVT, Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI, BMW X5 xDrive30d, Honda CB500X és Honda VFR1200X
  • Vezettük: Audi S1 és Audi S3 Cabriolet, Porsche 911 Targa 4 és 4S
  • Tanácsadó: Autók tavaszi karbantartása

Aktuális: Auto Bild 2014. április

Autó-Motor aktuális címlap
  • Design Award 2014 – szavazzon, melyik autó tetszik a legjobban Önnek!
  • Nyári abroncsok összehasonlítása 225/50 R17-es méretben
  • Vezettük: Mini Cooper S, Seat Leon Cupra, Mercedes C-osztály, Porsche Macan
  • Kompakt szabadidő-autók összehasonlítása: Hyundai ix35, Mitsubishi ASX, ©koda Yeti, Volkswagen Tiguan
  • 100 000 km: Mini Cooper SD Countryman

Időjárás

Budapest

erősen felhős
23 °C
12 °C

Kiemelt témák - Autó-Motor.HU

Kémfotó | Frankfurt 2011 | F1 | Videó | Veterán | Youngtimer | Veterán Autó-Motor | Mikor mi jön?