A hazai használt Leonok kínálata kb. 90 tagot számlál, a modellek 75%-a benzines kivitel. Az 1999-től 2005-ig gyártott első széria árai 550 000-től egészen 2,8 millióig terjednek. A Leon lépcsőshátú kivitelben is készült, amely a Toledo nevet kapta. A kompakt Seat fórja, hogy nemcsak józan teljesítményű (75-125 LE), hanem sportos benzines, vagy dízel (150-210 LE) kivitelekben, első- vagy összkerékhajtással is elérhető.

A VW-konszern típusbetegsége: egyes műanyagok felületéről könnyen hámlik a bevonat. Hátul átlagos a hely, egyedül „fejben” szűk kicsit a Leon A VW-konszern típusbetegsége: egyes műanyagok felületéről könnyen hámlik a bevonat. Hátul átlagos a hely, egyedül „fejben” szűk kicsit a Leon

Ismerős problémák, kedvező alkatrészárak

A Leon fülkéje négy főnek megjárja, a második sorban igazán csak a korlátozott fejtér lehet zavaró. A már-már spártaian egyszerű műszerfal könnyen áttekinthető. A 360 literes csomagtér öblös, ülésdöntéskor sajnos lépcső keletkezik a padlón. A műanyagok zöme rideg, idővel elengednek a tartóbolhák, nyikorognak, egyes felületek pedig a szokásos módon gyorsan kopnak – váltókar, váltószoknya, ajtóbehúzók, ablakemelő-kapcsolók, stb.

Vásárlás előtt érdemes a klímacső állapotát szemrevételezni, egyes motoroknál ezt kidörzsölődhet. Az alapjárat ingadozása gyakori jelenség, általában a pillangószelepek a ludasak. A pillanatnyi indíthatatlanság mögött sokszor jeladóhiba lapul. A légzsák elektronikája és a motorvezérlés is a potenciális hibaforrások listáját gyarapítják. A sebességváltó sokszor karcosan, akadozva kapcsolható, érdemes a váltórudazat és a perselyek állapotát szemügyre venni.

Korrekt méretű a raktér, a támlák osztva dönthetők Korrekt méretű a raktér, a támlák osztva dönthetők

A Leon összeszerelési minősége nem éri el a IV-es Golfét, bosszantó apróságokból nincs hiány: nyikorgó szilentek, beragadó csomagtérzár, pontatlan szigeteléseknél beázó utastér, párásodó lámpaburák és működésképtelen központi zár. A kipufogórendszer egyes elemei sokszor a vártnál jóval korábban szorulnak cserére. A Leon mellett szól, hogy az alkatrészárak alapvetően kedvezők, sok az utángyártott, egyéb VW–Skoda modellekkel csereszabatos darab. A nagyobb teljesítményű kivitelek remek tuningalapok, felpiszkált Cuprákból relatíve bőséges a repertoár.

A csomagtartó az embléma felbillentésével nyitható A csomagtartó az embléma felbillentésével nyitható

TETSZETT
– karakteres fazon
– korrekt felszereltség
– kedvező alkatrészárak

NEM TETSZETT
– visszafogott dinamika (1.4 16V)
– korlátozott hátsó fejtér
– lépcső raktérbővítéskor

ÖSSZEGZÉS
Temperamentumos spanyol a Leon, legalábbis a formája, az 1,4-es alapmotor azonban nem a dinamika megszállottjainak való. Városi, elővárosi ingázáshoz azért megjárja.

Seat Leon 1.4 16V
Összlökettérfogat: 1390 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16
Max. teljesítmény: 55 kW (75 LE) 5000/min
Max. forgatónyomaték: 128 Nm 3300/min

Hosszúság/szélesség/magasság: 4185/1740/1460 mm
Tengelytáv: 2515 mm
Saját tömeg/teherbírás (kg): 1135/510 kg
Csomagtér: 340 l
Üzemanyagtank: 55 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 14,6 s
Maximális sebesség: 170 km/h
Város/országút/vegyes: 9,0/5,4/6,7 l/100 km
Évjárat/futásteljesítmény: 2005/121 974 km
Vételár: 1 190 000 Ft

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!