Vissza a gyökerekhez

2010. december 10. (péntek) LG
Az M GmbH legújabb alkotása visszatér ahhoz, ami naggyá tette a cég nevét. Ugyanolyan, mint az E30-as M3-as BMW.

Mik ezek?

X

A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

Like gomb "Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

  Nem csak a retró jelentheti a múlt értékeinek felelevenítését. Az 1 M Coupé például modern autó, de szellemisége a nyolcvanas években gyökerezik Nem csak a retró jelentheti a múlt értékeinek felelevenítését. Az 1 M Coupé például modern autó, de szellemisége a nyolcvanas években gyökerezik
Az utóbbi években kicsit túllőtt a célon az M GmbH, nem egyszerűen tökéletesítették az egyes BMW típusokat, hanem külön célgépeket alkottak, amelyek megjelenésükben csak nagy vonalakban emlékeztettek a szériaautókra, műszakilag külön utakon jártak. Magas fordulaton pörgő, ötliteres V10-es, hétfokozatú, robotizált váltó.
A cikk a hirdetés után folytatódik

A BMW 1 M Coupé azonban visszatér a gyökerekhez, és az M GmbH első nagy dobását idézi fel. Az E30-as generációból készült M3-as BMW filozófiájának megfelelően készült az újdonság, ahhoz hasonlóan kiszélesítették a karosszériát, csavartak egy keveset a motoron, és könnyítettek az autón – jelen esetben minden extrafelszerelésért felárat kell fizetni, a fapados felszereltség miatt csak alaphelyzetben könnyű az autó.

  Ugyanaz a filozófia, ugyanaz a megvalósítás, csak húsz év különbséggel Ugyanaz a filozófia, ugyanaz a megvalósítás, csak húsz év különbséggel

Arról nem az M GmbH tehet, hogy a mai legkisebb autója is tanknak tűnik a kecses, húsz évvel ezelőtti M3-ashoz képest, és hogy a manapság könnyűnek számító 1495 kg nem kicsit túlsúlyos a korabeli 1200 kg-hoz képest. Igaz, most nem egy szívó négyhengeres, hanem egy két turbós soros hathengeres található az orrban. Mostmár nem egyszerű sperrdifi, hanem elektronikusan vezérelt M differenciálmű gondoskodik a megfelelő kanyarodásról, és a fakezű vezetőkre gondolva az elektronikus menetstabilizálónak van egy olyan állása is, amikor kontrollált keresztben autózást tesz lehetővé.

  Kövér disznó az első M3-ashoz képest a mai 1-es Kövér disznó az első M3-ashoz képest a mai 1-es

Visszatérés a gyökerekhez. A BMW 1 M Coupé bebizonyítja, hogy nem muszáj retróban gondolkodni ahhoz, hogy megidézze valaki a múltját. Elég lehet, ha az egyszer már jól bevált receptet alkalmazzák egy új autón. Mert nem kell feltétlenül új motort és autót készíteni ahhoz, hogy überkirály BMW-t alkossanak, elég kihozni a maximumot a meglévő technikából.

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Vissza a gyökerekhez

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2014/15-ös számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Teszt: Audi S1 Sportback, Toyota Aygo 1.0 VVT-i, Toyota Verso 1.6 D-4D, Volkswagen Caddy Kombi 2.0 TDI DSG 4Motion, Opel Insignia OPC Unlimited, Jeep Grand Cherokee 3.0 V6 CRD 250, Yamaha SR400
  • Extra: az Audi 25 éves TDI-történetének mérföldkövei
  • Vezettük: BMW 2 Active Tourer
  • Technika: Bloodhound SSC

Aktuális: Auto Bild 2014. szeptember

Autó-Motor aktuális címlap
  • Arany Kormánykerék 2014
  • Összehasonlítás: Háromhengeresek: Citroën C3, Citroën C4, Ford Focus, Ford B-Max, Hyundai i10, Mini Cooper, Mini Cooper D, Mitsubishi Space Star, Peugeot 208, Renault Captur, Smart Fortwo, VW Up!. Sportkocsik: Alfa Romeo 4C, Lotus Elise, Toyota GT-86. Dobozautók: Citroën Berlingo 1.6 HDi 115, Ford Tourneo Connect 1.6 TDCi 115, Opel Combo Tour 1.6 CDTI, Renault Kangoo 1.5 dCi S&S 110
  • Vezettük: BMW 2 Active Tourer, Toyota Aygo, Toyota Yaris, Audi A3 Sportback e-tron, Seat Leon ST 4Drive
  • Technika: Ember a gép ellen: BMW 235i robotautó kontra versenyző

Időjárás

Budapest

erősen felhős
26 °C
14 °C

Kiemelt témák - Autó-Motor.HU

Kémfotó | Frankfurt 2011 | F1 | Videó | Veterán | Youngtimer | Veterán Autó-Motor | Mikor mi jön?