Vissza a gyökerekhez

2010. december 10. (péntek) LG
Az M GmbH legújabb alkotása visszatér ahhoz, ami naggyá tette a cég nevét. Ugyanolyan, mint az E30-as M3-as BMW.

Mik ezek?

X

A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

Like gomb "Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

  Nem csak a retró jelentheti a múlt értékeinek felelevenítését. Az 1 M Coupé például modern autó, de szellemisége a nyolcvanas években gyökerezik Nem csak a retró jelentheti a múlt értékeinek felelevenítését. Az 1 M Coupé például modern autó, de szellemisége a nyolcvanas években gyökerezik
Az utóbbi években kicsit túllőtt a célon az M GmbH, nem egyszerűen tökéletesítették az egyes BMW típusokat, hanem külön célgépeket alkottak, amelyek megjelenésükben csak nagy vonalakban emlékeztettek a szériaautókra, műszakilag külön utakon jártak. Magas fordulaton pörgő, ötliteres V10-es, hétfokozatú, robotizált váltó.
A cikk a hirdetés után folytatódik

A BMW 1 M Coupé azonban visszatér a gyökerekhez, és az M GmbH első nagy dobását idézi fel. Az E30-as generációból készült M3-as BMW filozófiájának megfelelően készült az újdonság, ahhoz hasonlóan kiszélesítették a karosszériát, csavartak egy keveset a motoron, és könnyítettek az autón – jelen esetben minden extrafelszerelésért felárat kell fizetni, a fapados felszereltség miatt csak alaphelyzetben könnyű az autó.

  Ugyanaz a filozófia, ugyanaz a megvalósítás, csak húsz év különbséggel Ugyanaz a filozófia, ugyanaz a megvalósítás, csak húsz év különbséggel

Arról nem az M GmbH tehet, hogy a mai legkisebb autója is tanknak tűnik a kecses, húsz évvel ezelőtti M3-ashoz képest, és hogy a manapság könnyűnek számító 1495 kg nem kicsit túlsúlyos a korabeli 1200 kg-hoz képest. Igaz, most nem egy szívó négyhengeres, hanem egy két turbós soros hathengeres található az orrban. Mostmár nem egyszerű sperrdifi, hanem elektronikusan vezérelt M differenciálmű gondoskodik a megfelelő kanyarodásról, és a fakezű vezetőkre gondolva az elektronikus menetstabilizálónak van egy olyan állása is, amikor kontrollált keresztben autózást tesz lehetővé.

  Kövér disznó az első M3-ashoz képest a mai 1-es Kövér disznó az első M3-ashoz képest a mai 1-es

Visszatérés a gyökerekhez. A BMW 1 M Coupé bebizonyítja, hogy nem muszáj retróban gondolkodni ahhoz, hogy megidézze valaki a múltját. Elég lehet, ha az egyszer már jól bevált receptet alkalmazzák egy új autón. Mert nem kell feltétlenül új motort és autót készíteni ahhoz, hogy überkirály BMW-t alkossanak, elég kihozni a maximumot a meglévő technikából.

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Vissza a gyökerekhez

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2014/13-as számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Teszt: Opel Cascada 1.6 SIDI Turbo, BMW R 1200 GS Adventure
  • Vezettük: Citroën C4 Cactus és Citroën C1, Audi A3 Sportback e-tron, Seat Leon ST 4Drive
  • Tanácsadó: Gondok az olajnyomással
  • Haszonjármű melléklet: Peugeot Boxer, Renault Trafic, Mercedes Sprinter, Setra S 515 HD, Renault Trucks C és K sorozat, Ford Transit Courier, Nissan e-NV200, Opel Vivaro, Iveco Daily, Fiat Dobló Cargo 1.6 Mjet Maxi XL, Fiat Ducato 2.3 Mjet 150 MH2

Aktuális: Auto Bild 2014. július-augusztus

Autó-Motor aktuális címlap
  • Összehasonlítás: Kompakt ötajtósok: Ford Focus 1.6 TDCi, Opel Astra 1.6 CDTI, Peugeot 308 1.6 e-HDi, Renault Mégane 1.5 dCi Stop&Start, Volkswagen Golf Blue TDI. Prémium szabadidő-autók: Audi Q5 3.0 TDI Clean Diesel quattro S tronic, Mercedes GLK 350 CDI 4Matic, Porsche Macan S Diesel
  • Vezettük: Citroen C4 Cactus, Jeep Cherokee, Volkswagen Caddy Kombi 2.0 TDI DSG 4Motion
  • Exkluzív: Leyat Hélica propellerautó
  • Technika: Volkswagen Passat B8
  • 100 000 km: Volvo V60 D2 DRIVe

Időjárás

Budapest

zivatar
31 °C
18 °C

Kiemelt témák - Autó-Motor.HU

Kémfotó | Frankfurt 2011 | F1 | Videó | Veterán | Youngtimer | Veterán Autó-Motor | Mikor mi jön?