Vissza a gyökerekhez

2010. december 10. (péntek) LG
Az M GmbH legújabb alkotása visszatér ahhoz, ami naggyá tette a cég nevét. Ugyanolyan, mint az E30-as M3-as BMW.

Mik ezek?

X

A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - iWiW, Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

Like gomb "Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

Megosztás az iWiW-en! gomb "Megosztás az iWiW-en" gomb. Ezzel a gombbal a legnépszerűbb magyar közösségi oldalon, az iWiW-en tudsz tartalmat megosztani. A felugró ablakban beírhatod véleményedet is, és ha épp nem vagy bejelentkezve, egyben azt is megteheted.

  Nem csak a retró jelentheti a múlt értékeinek felelevenítését. Az 1 M Coupé például modern autó, de szellemisége a nyolcvanas években gyökerezik Nem csak a retró jelentheti a múlt értékeinek felelevenítését. Az 1 M Coupé például modern autó, de szellemisége a nyolcvanas években gyökerezik
Az utóbbi években kicsit túllőtt a célon az M GmbH, nem egyszerűen tökéletesítették az egyes BMW típusokat, hanem külön célgépeket alkottak, amelyek megjelenésükben csak nagy vonalakban emlékeztettek a szériaautókra, műszakilag külön utakon jártak. Magas fordulaton pörgő, ötliteres V10-es, hétfokozatú, robotizált váltó.
A cikk a hirdetés után folytatódik

A BMW 1 M Coupé azonban visszatér a gyökerekhez, és az M GmbH első nagy dobását idézi fel. Az E30-as generációból készült M3-as BMW filozófiájának megfelelően készült az újdonság, ahhoz hasonlóan kiszélesítették a karosszériát, csavartak egy keveset a motoron, és könnyítettek az autón – jelen esetben minden extrafelszerelésért felárat kell fizetni, a fapados felszereltség miatt csak alaphelyzetben könnyű az autó.

  Ugyanaz a filozófia, ugyanaz a megvalósítás, csak húsz év különbséggel Ugyanaz a filozófia, ugyanaz a megvalósítás, csak húsz év különbséggel

Arról nem az M GmbH tehet, hogy a mai legkisebb autója is tanknak tűnik a kecses, húsz évvel ezelőtti M3-ashoz képest, és hogy a manapság könnyűnek számító 1495 kg nem kicsit túlsúlyos a korabeli 1200 kg-hoz képest. Igaz, most nem egy szívó négyhengeres, hanem egy két turbós soros hathengeres található az orrban. Mostmár nem egyszerű sperrdifi, hanem elektronikusan vezérelt M differenciálmű gondoskodik a megfelelő kanyarodásról, és a fakezű vezetőkre gondolva az elektronikus menetstabilizálónak van egy olyan állása is, amikor kontrollált keresztben autózást tesz lehetővé.

  Kövér disznó az első M3-ashoz képest a mai 1-es Kövér disznó az első M3-ashoz képest a mai 1-es

Visszatérés a gyökerekhez. A BMW 1 M Coupé bebizonyítja, hogy nem muszáj retróban gondolkodni ahhoz, hogy megidézze valaki a múltját. Elég lehet, ha az egyszer már jól bevált receptet alkalmazzák egy új autón. Mert nem kell feltétlenül új motort és autót készíteni ahhoz, hogy überkirály BMW-t alkossanak, elég kihozni a maximumot a meglévő technikából.

Tetszett a cikk? Ossza meg! iWiW Facebook Twitter

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Vissza a gyökerekhez

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2014/7-es számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Extra: 50 éves a Skoda 1000 MB, Tuning: Skoda S100
  • Teszt: Seat Leon ST 1.4 TSI, Dacia Logan MCV 1.5 dCi, Toyota Auris Sports Tourer HSD, Toyota Corolla 1.6 CVT, Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI, BMW X5 xDrive30d, Honda CB500X és Honda VFR1200X
  • Vezettük: Audi S1 és Audi S3 Cabriolet, Porsche 911 Targa 4 és 4S
  • Tanácsadó: Autók tavaszi karbantartása

Aktuális: Auto Bild 2014. április

Autó-Motor aktuális címlap
  • Design Award 2014 – szavazzon, melyik autó tetszik a legjobban Önnek!
  • Nyári abroncsok összehasonlítása 225/50 R17-es méretben
  • Vezettük: Mini Cooper S, Seat Leon Cupra, Mercedes C-osztály, Porsche Macan
  • Kompakt szabadidő-autók összehasonlítása: Hyundai ix35, Mitsubishi ASX, ©koda Yeti, Volkswagen Tiguan
  • 100 000 km: Mini Cooper SD Countryman

Időjárás

Budapest

erősen felhős
23 °C
12 °C

Kiemelt témák - Autó-Motor.HU

Kémfotó | Frankfurt 2011 | F1 | Videó | Veterán | Youngtimer | Veterán Autó-Motor | Mikor mi jön?