Pár mozdulattal meg lehet szabadítani a Pontiac Fierót a karosszériájától Pár mozdulattal meg lehet szabadítani a Pontiac Fierót a karosszériájától

Mindössze öt évig gyártották, ez azonban elég volt ahhoz, hogy a világ legnagyobb darabszámban, 370 168 példányban készítsék el. Csak az Egyesült Államok mércéjével számított sportosnak, ennek ellenére hatalmas rajongótábora van szerte a világban a Pontiac Fierónak, igaz, nem a megjelenésért szeretik.

Mint minden rendes replika-építésnél, az alapot teljesen felújították Mint minden rendes replika-építésnél, az alapot teljesen felújították

A Fiero varázsa abban rejlik, hogy a GM mérnökei lényegében a vasboltban megvásárolható profilokból és nagyszériás technikából szögelték össze, aminek köszönhetően nagyon könnyen alakítható az egyszerűen lecsavarozható műanyag karosszéria alatti váz. Könnyedén meg lehet nyújtani a tengelytávolságot, így a lemásolni kívánt autó arányai megtarthatóak. A Fierót véve alapul az átalakítás egy, a vágy tárgyának számító autó árának töredékéből megoldható, ráadásul mindenkinek a saját képességei szerint.

Meglepően stílusos lett a Miura-utánzat belseje Meglepően stílusos lett a Miura-utánzat belseje

Egyes számú példa. Egy amerikai úriember álma a Lamborghini Miura, azonban tisztában van azzal, hogy belátható időn belül nem lesz pénze egy ilyenre. Mit tud tehát tenni? Pár száz dollárért vásárol egy kidobásra ítélt Pontiac Fierót, majd belekezd a nagy műanyagozásba. A karosszéria meglepően jól másolja az eredetit, egyedül a nagy átmérőjű, modern felnik árulkodnak arról, hogy itt nem egy olasz szuperautóval van dolgunk.

Eddig könnyű a munka, ez után jön a részletek aprólékos kidolgozása Eddig könnyű a munka, ez után jön a részletek aprólékos kidolgozása

Esetleg még a hátsó szélvédőn keresztül a motorra vetett pillantás árulkodhat a csalásról, hiszen ott csak nyolc- és nem tizenkét hengert látunk. A GM hosszú évek óta készít keresztben beépített, elsőkerékhajtású V8-as hajtásláncokat, ennek Fiero-középmotorként való beépítése nem túl nagy kihívás. A gyárilag legfeljebb 140 lóerős (2.8 V6) teljesítménynek itt és most legalább a duplájával számolhatunk, tehát már világszinten is sportosnak számító helyváltoztatásra képes ez az autó. Az, hogy közben úgy néz ki, mint egy Lamborghini Miura, csak hab a tortán.

Egyedül a felnik árulkodnak arról, hogy nem egy eredeti Miurát látunk Egyedül a felnik árulkodnak arról, hogy nem egy eredeti Miurát látunk

Kettes számú példa. Mit csináljon egy szegény ember, aki a fejébe vette, hogy a fantasztikusan szögletes karosszériával megáldott Lamborghini Reventón az álma? Itt nem csak a piszkos anyagiak akadályozhatják a beszerzést, hanem az is, hogy mindössze 20 példányt gyártottak. Márpedig a szupergazdagok mindent hajlandóak megadni azért, hogy birtokolhassák az F-22-es vadászgép által ihletett olasz sportkocsit, így azokért a példányokért, amelyek gazát cseréltek, az eredeti, egymillió eurós vételáron felül fizettek.

A Reventón formája taln a leghenezebben reprodukálható - ez azonban nem akadály az igazán elszántaknak A Reventón formája taln a leghenezebben reprodukálható – ez azonban nem akadály az igazán elszántaknak

Most azonban nem az eredeti autóról van szó, hanem egy utánzatról. Az alap ezúttal is egy Fiero volt, az építő azonban nem a műanyagozás területén jártas szakember, hanem egy lakatos. Ennek megfelelően aprólékos munkával, tábla lemezből készítette el az utánzat karosszériáját. Rengeteg munkát jelentett ez, hiszen a Lamborghini tervezői finoman lekerekítve csatolták egymáshoz a sík felületeket, ráadásul nekik csak a karbon sütőformát kellett egyszer megcsinálni, utána már pillanatok alatt elkészültek az egyes karosszériaelemek.

Acélcső-vázzal kezdődik az ajtók megalkotása Acélcső-vázzal kezdődik az ajtók megalkotása

Nos, házilagos kivitelezés esetén már jóval aprólékosabb a munka, minden egyes darabot külön ki kell vágni, pontosan a helyére kell illeszteni, majd ugyanezt meg kell ismételni a túloldalon is. Nehezíti a dolgot, hogy a bonyolult térbeli formáknál egyszerre több elem kapcsolódik egymáshoz, nem igazán lehet egyenként pepecselni az egyes lemezekkel, egyszerre három-négyet kell összeállítani, ráadásul nem síkok, hanem enyhén íveltek az egyes felületek.

Acélból készült a műszerfal is, amelyet aztán bebőröztek Acélból készült a műszerfal is, amelyet aztán bebőröztek

Az ismeretlen építő a tökéletességre törekedve nem csak a karosszéria külsejét, de a belsejét is igyekezett lemásolni, és itt is azt az anyagot használta, amivel mesterien bánik: acéllemezt. A belső kárpitozáson kívül hátra van még az üvegek legyártása, illetve egy megfelelő teljesítményű erőforrás beépítése. Az acél karosszéria miatt ez az utánzat sokkal nehezebb, mint a kiindulási alap, nem csak a 98 lóerős négyhengeresnek, de még a 140 lóerős V6-osnak is gondot okozna a mozgatása.

Kicsit talán magasabb az üvegház, mint az eredetin, de semmi nem lehet tökéletes Kicsit talán magasabb az üvegház, mint az eredetin, de semmi nem lehet tökéletes