Lővei Gergely: Az ön apja, Maeda Matasaburo tervezte meg az első Mazda RX-7-est, ami korának ikonikus autója volt. Inspirálja ez a munkájában?
Maeda Ikuo: Igazi iránymutató volt az autó a hetvenes évek végén, és műszaki szempontból is áttörést jelentett. Nehéz egy ilyennel versenyezni, de abban a szerencsében volt részem, hogy elkészíthettem a Mazda RX8-ast, ami a maga nemében szintén egyedülálló alkotás.
L.G.: És mit szólna, ha egy új RX-7-es tervezésére kérnék fel?
M.I.: A bolygódugattyús motor egy kincs, amit nem szabad elpocsékolni. Legszívesebben már holnap megrajzolnám az autót, de sajnos nem megy. A gazdasági körülmények egészen egyszerűen nem teszik lehetővé azt, hogy megvalósítsuk.
L.G.: Formatervezőként hogyan viszonyul a bolygódugattyús motorhoz?
M.I.: Szeretem, mert kis méretű, és ennek megfelelően sokkal könnyebben tudom megalkotni az autó sportos megjelenéséhez szükséges alacsony orrot. Még a szigorú gyalogosvédelmi előírások betartásával is lapos tud maradni az autó eleje, ami alapfeltétele annak, hogy az első vázlatokból a lehető legtöbb kerüljön át a sorozatgyártásba.

L.G.: Mi a helyzet az új MX-5-össel? Ön ugye nemrég került a vezető formatervező pozíciójába, márpedig a roadster utódlásáról már évek óta olvashatunk pletykákat. Készen van már az autó, vagy az ön keze nyomát viseli majd magán?
M.I.: Én rajzolom az új MX-5-ös formáját, hiszen én vagyok a főnök. Jól fogy még a mostani generáció is, egyáltalán nem kell sietnünk az utódlással.
L.G.: Személy szerint milyen autókat szeret tervezni? Családi autókat, vagy sportkocsikat?
M.I.: Azt hiszem, az összes formatervezőhöz hasonlóan a sportkocsikat kedvelem. De abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy itt a Mazdánál minden autó sportosabb az átlagosnál, így lényegében minden, amit tervezek és felügyelek, tetszik is nekem.

Hasonló stílusú lesz, ha nem is pont ilyen a Mazda6 utóda Hasonló stílusú lesz, ha nem is pont ilyen a Mazda6 utóda


L.G.: A Minagi nem volt kihívás? Egy terepjáró testét nagyon nehéz úgy alakítani, hogy dinamikus legyen?
M.I.: Szerencsére a Minagi nem terepjáró, hanem szabadidő-autó. A kocsi alja nincs olyan messze a talajtól, így még a viszonylag lapos tetővonal mellett is sikerül elég tágas utasteret kialakítani benne. Egyébként, ha megnézi a két egymás mellett álló tanulmányt (a Minagi és a Shinari egymás mellett volt kiállítva Genfben), láthatja, hogy ugyanazt a hatást lényegében teljesen eltérő részletek alkalmazásával értük el a két teljesen eltérő autón.
L.G.: Mi a helyzet a LED-el gazdagon kirakott hűtőráccsal? Ez egy olyan részlet, aminek a megvalósításához ragaszkodik a formatervező?
M.I.: Meglátjuk. Ez egy olyan részlet, ami mindenképpen hozzájárulnak a márka arculatának egységesítéséhez, de erről sajnos nem én mondom ki az utolsó szót.
L.G.: Köszönöm a válaszokat, és kíváncsian várom az első, Ön által tervezett sorozatgyártású autót.
M.I.: Annyit elárulhatok, hogy a Minagi lesz az, de ezen kívül nem mondhatok többet.

Elsőként a Minagi valósul meg Meada Ikuo tervei közül Elsőként a Minagi valósul meg Meada Ikuo tervei közül