A bőregér méltó utódot kapott?

2011. szeptember 8. (csütörtök) Lővei Gergely

Keréken guruló fizikoterápia kontra aszimmetrikus karosszériás sportoló. Rendhagyó találkozás: Velorex és Veloster.

Mik ezek?

X

A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - iWiW, Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

Like gomb "Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

Megosztás az iWiW-en! gomb "Megosztás az iWiW-en" gomb. Ezzel a gombbal a legnépszerűbb magyar közösségi oldalon, az iWiW-en tudsz tartalmat megosztani. A felugró ablakban beírhatod véleményedet is, és ha épp nem vagy bejelentkezve, egyben azt is megteheted.

A Hyundai Veloster annyira új típus, hogy még igazán rá se csodálkozott az ember: összevissza vannak ajtók a karosszériáján. Becenevet se aggatott még rá az utca népe, kíváncsian várjuk, mit csapnak majd hozzá a mifelénk Hunyadinak nevezett márkanévhez. A Velorex esetén nem kellett ennyit gondolkodni, a bőregér már régóta összekapcsolódott a cseh háromkerekűvel.

A cikk a hirdetés után folytatódik

Miért eresztettük egymásnak a két, meglehetősen különböző járművet? Egyrészt hasonló a nevük, másrészt mindkettő elég különleges szerkezet. A csehek a második világháborút követően kezdték el gyártani azt a fémvázat, amely kívül egy bőr borítást, belül meg rengeteg pedált és kart kapott. Ez utóbbitól azonban nem hagyták magukat félrevezetni a párt illetékesek, és úgy határoztak, rokkantaknak adják az autókat.

  Hat henger és 155 lóerő - nem egyenlő elosztásban Hat henger és 155 lóerő - nem egyenlő elosztásban

Az már más kérdés, hogy a négy egészséges végtag nem minden esetben elég ahhoz, hogy tökéletesen uraljuk a járművet, arról ne is beszélve, hogy már a beszállás is fejlett akrobatikus képességeket igényel. Egyfelől kicsi az ajtónyílás, másrészt a nagy átmérőjű kormánykerék és az ülés között meglehetősen szűk a hely. Ilyesmivel a Hyundaiban nem kell törődni, egyedül az alacsonyan lévő tető tud maradandó, vagy legalábbis emlékezetes sérülést okozni. Apró figyelmességként meghagyták a bal oldalról hátra történő beszállás lehetőségét is, az előredöntött támla és a szabadon lófráló övtartó műanyag kar közötti beszállás legalább akkora mutatvány, mint a Velorex vezetőülésében történő helyet foglalás.

Mi van a többivel?

Természetesen mi is tudjuk, hogy nem csak a Velorex készítői álmodoztak a száguldásról, meg a frizurát átrendező menetszélről. Az idő rövidsége miatt nem tudtunk Velosolex-et felhajtani, és legjobb tudomásunk szerint nincs (még) az országban Hennessey Velociraptor. Bár ennek a két járműnek az összehasonlítása is megérne legalább egy cikket...

Nem, a Hyundai nem véletlenül készítette a bal oldalon egy, a jobb oldalon két utastér-ajtóval ellátott autót. Jobb, ha a buliból hazafelé tartó részeg haverok a járdán fetrengenek kiszállás (és orra bukás) után, nem pedig az úttestnek a járművek közlekedésére fenntartott részén. Kicsit idealizált szereplőkkel még reklámfilmet is forgattak, amelyet aztán rövid úton be is tiltottak Hollandiában. Akit érdekel, rögtön itt, a bekezdés után meg is nézheti.

  Hagyján, hogy a kezeléshez hat végtag kell, de a beszállás se hétköznapi mutatvány a Velorexbe Hagyján, hogy a kezeléshez hat végtag kell, de a beszállás se hétköznapi mutatvány a Velorexbe

Abban tehát nyugodtan megegyezhetünk, hogy se a Velorex, se a Veloster nem hétköznapi jármű. Van azonban egy közös vonásuk, a nevükben ott a sebességre utaló velo tag. Miközben istenigazából egyik autó se túlságosan gyors. A Hyundai Velosterrel természetesen jól lehet hasítani, de azért érezni: igazából csak a várhatóan jövőre érkező 1,6-os turbómotorral lesz majd az igazi a mutatvány. A Velorexek is formációban hasítottak a Millenáris-Velodrom tavaszi főpróbáján a magyar Nascar pályán – kicsit kicsi, kicsit szakadt, de azért mégis a minénk a Millenáris beton oválja – de ez senkit ne vezessen félre. A fémvázat borító marhabőr még az állat halála után is beleizzadt a mutatványba.

  Egyik autó se normális Egyik autó se normális

Jó látni, hogy még mindig vannak olyan gyártók, amelyek hajlandóak a járt utat elhagyni a járatlanért. Még akkor is, ha ez most képletesen értendő, hiszen a képeken szereplő mindkét autónak szüksége van a műutakra ahhoz, hogy haladni tudjanak.

Ezúton is köszönjük az Oldrent Kft. cikkünk elkészítéséhez nyújtott segítségét.

Tetszett a cikk? Ossza meg! iWiW Facebook Twitter

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
A bőregér méltó utódot kapott?

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2014/7-es számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Extra: 50 éves a Skoda 1000 MB, Tuning: Skoda S100
  • Teszt: Seat Leon ST 1.4 TSI, Dacia Logan MCV 1.5 dCi, Toyota Auris Sports Tourer HSD, Toyota Corolla 1.6 CVT, Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI, BMW X5 xDrive30d, Honda CB500X és Honda VFR1200X
  • Vezettük: Audi S1 és Audi S3 Cabriolet, Porsche 911 Targa 4 és 4S
  • Tanácsadó: Autók tavaszi karbantartása

Aktuális: Auto Bild 2014. április

Autó-Motor aktuális címlap
  • Design Award 2014 – szavazzon, melyik autó tetszik a legjobban Önnek!
  • Nyári abroncsok összehasonlítása 225/50 R17-es méretben
  • Vezettük: Mini Cooper S, Seat Leon Cupra, Mercedes C-osztály, Porsche Macan
  • Kompakt szabadidő-autók összehasonlítása: Hyundai ix35, Mitsubishi ASX, ©koda Yeti, Volkswagen Tiguan
  • 100 000 km: Mini Cooper SD Countryman

Időjárás

Budapest

zápor
21 °C
8 °C

Kiemelt témák - Autó-Motor.HU

Kémfotó | Frankfurt 2011 | F1 | Videó | Veterán | Youngtimer | Veterán Autó-Motor | Mikor mi jön?