A bőregér méltó utódot kapott?

2011. szeptember 8. (csütörtök) Lővei Gergely

Keréken guruló fizikoterápia kontra aszimmetrikus karosszériás sportoló. Rendhagyó találkozás: Velorex és Veloster.

Mik ezek?

X

A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

Like gomb "Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

A Hyundai Veloster annyira új típus, hogy még igazán rá se csodálkozott az ember: összevissza vannak ajtók a karosszériáján. Becenevet se aggatott még rá az utca népe, kíváncsian várjuk, mit csapnak majd hozzá a mifelénk Hunyadinak nevezett márkanévhez. A Velorex esetén nem kellett ennyit gondolkodni, a bőregér már régóta összekapcsolódott a cseh háromkerekűvel.

A cikk a hirdetés után folytatódik

Miért eresztettük egymásnak a két, meglehetősen különböző járművet? Egyrészt hasonló a nevük, másrészt mindkettő elég különleges szerkezet. A csehek a második világháborút követően kezdték el gyártani azt a fémvázat, amely kívül egy bőr borítást, belül meg rengeteg pedált és kart kapott. Ez utóbbitól azonban nem hagyták magukat félrevezetni a párt illetékesek, és úgy határoztak, rokkantaknak adják az autókat.

  Hat henger és 155 lóerő - nem egyenlő elosztásban Hat henger és 155 lóerő - nem egyenlő elosztásban

Az már más kérdés, hogy a négy egészséges végtag nem minden esetben elég ahhoz, hogy tökéletesen uraljuk a járművet, arról ne is beszélve, hogy már a beszállás is fejlett akrobatikus képességeket igényel. Egyfelől kicsi az ajtónyílás, másrészt a nagy átmérőjű kormánykerék és az ülés között meglehetősen szűk a hely. Ilyesmivel a Hyundaiban nem kell törődni, egyedül az alacsonyan lévő tető tud maradandó, vagy legalábbis emlékezetes sérülést okozni. Apró figyelmességként meghagyták a bal oldalról hátra történő beszállás lehetőségét is, az előredöntött támla és a szabadon lófráló övtartó műanyag kar közötti beszállás legalább akkora mutatvány, mint a Velorex vezetőülésében történő helyet foglalás.

Mi van a többivel?

Természetesen mi is tudjuk, hogy nem csak a Velorex készítői álmodoztak a száguldásról, meg a frizurát átrendező menetszélről. Az idő rövidsége miatt nem tudtunk Velosolex-et felhajtani, és legjobb tudomásunk szerint nincs (még) az országban Hennessey Velociraptor. Bár ennek a két járműnek az összehasonlítása is megérne legalább egy cikket...

Nem, a Hyundai nem véletlenül készítette a bal oldalon egy, a jobb oldalon két utastér-ajtóval ellátott autót. Jobb, ha a buliból hazafelé tartó részeg haverok a járdán fetrengenek kiszállás (és orra bukás) után, nem pedig az úttestnek a járművek közlekedésére fenntartott részén. Kicsit idealizált szereplőkkel még reklámfilmet is forgattak, amelyet aztán rövid úton be is tiltottak Hollandiában. Akit érdekel, rögtön itt, a bekezdés után meg is nézheti.

  Hagyján, hogy a kezeléshez hat végtag kell, de a beszállás se hétköznapi mutatvány a Velorexbe Hagyján, hogy a kezeléshez hat végtag kell, de a beszállás se hétköznapi mutatvány a Velorexbe

Abban tehát nyugodtan megegyezhetünk, hogy se a Velorex, se a Veloster nem hétköznapi jármű. Van azonban egy közös vonásuk, a nevükben ott a sebességre utaló velo tag. Miközben istenigazából egyik autó se túlságosan gyors. A Hyundai Velosterrel természetesen jól lehet hasítani, de azért érezni: igazából csak a várhatóan jövőre érkező 1,6-os turbómotorral lesz majd az igazi a mutatvány. A Velorexek is formációban hasítottak a Millenáris-Velodrom tavaszi főpróbáján a magyar Nascar pályán – kicsit kicsi, kicsit szakadt, de azért mégis a minénk a Millenáris beton oválja – de ez senkit ne vezessen félre. A fémvázat borító marhabőr még az állat halála után is beleizzadt a mutatványba.

  Egyik autó se normális Egyik autó se normális

Jó látni, hogy még mindig vannak olyan gyártók, amelyek hajlandóak a járt utat elhagyni a járatlanért. Még akkor is, ha ez most képletesen értendő, hiszen a képeken szereplő mindkét autónak szüksége van a műutakra ahhoz, hogy haladni tudjanak.

Ezúton is köszönjük az Oldrent Kft. cikkünk elkészítéséhez nyújtott segítségét.

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
A bőregér méltó utódot kapott?

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2014/13-as számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Teszt: Opel Cascada 1.6 SIDI Turbo, BMW R 1200 GS Adventure
  • Vezettük: Citroën C4 Cactus és Citroën C1, Audi A3 Sportback e-tron, Seat Leon ST 4Drive
  • Tanácsadó: Gondok az olajnyomással
  • Haszonjármű melléklet: Peugeot Boxer, Renault Trafic, Mercedes Sprinter, Setra S 515 HD, Renault Trucks C és K sorozat, Ford Transit Courier, Nissan e-NV200, Opel Vivaro, Iveco Daily, Fiat Dobló Cargo 1.6 Mjet Maxi XL, Fiat Ducato 2.3 Mjet 150 MH2

Aktuális: Auto Bild 2014. július-augusztus

Autó-Motor aktuális címlap
  • Összehasonlítás: Kompakt ötajtósok: Ford Focus 1.6 TDCi, Opel Astra 1.6 CDTI, Peugeot 308 1.6 e-HDi, Renault Mégane 1.5 dCi Stop&Start, Volkswagen Golf Blue TDI. Prémium szabadidő-autók: Audi Q5 3.0 TDI Clean Diesel quattro S tronic, Mercedes GLK 350 CDI 4Matic, Porsche Macan S Diesel
  • Vezettük: Citroen C4 Cactus, Jeep Cherokee, Volkswagen Caddy Kombi 2.0 TDI DSG 4Motion
  • Exkluzív: Leyat Hélica propellerautó
  • Technika: Volkswagen Passat B8
  • 100 000 km: Volvo V60 D2 DRIVe

Időjárás

Budapest

zivatar
27 °C
17 °C

Kiemelt témák - Autó-Motor.HU

Kémfotó | Frankfurt 2011 | F1 | Videó | Veterán | Youngtimer | Veterán Autó-Motor | Mikor mi jön?