Szentgotthárd: új motor 50 másodpercenként

2012. szeptember 21. (péntek) Lővei Gergely

Hivatalosan is megkezdte a működését a szentgotthárdi Opel Flex motorgyár.

Mik ezek?

X

A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - iWiW, Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

Like gomb "Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

Megosztás az iWiW-en! gomb "Megosztás az iWiW-en" gomb. Ezzel a gombbal a legnépszerűbb magyar közösségi oldalon, az iWiW-en tudsz tartalmat megosztani. A felugró ablakban beírhatod véleményedet is, és ha épp nem vagy bejelentkezve, egyben azt is megteheted.

Javarészt már túl vannak a próbaüzemen a szentgotthárdi Opel motorgyárban, tegnap pedig megtörtént az ünnepélyes avatóünnepség is. A termelés folyamatosan fut fel az igényeknek- az új motorcsaládok bevezetésének megfelelően.

A cikk a hirdetés után folytatódik

Az összesen öt megmunkálósorról (2 főtengely, 2 blokk és 1 hengerfej) 50 másodpercenként jön le egy erőforrás. A tempó később se változik, de mire összeszoknak a munkások és a gépek, akkor már folyamatos lesz az üzem, eleinte még lesznek hosszabb-rövidebb leállások. Mindez a technológia része, mert a GM úgy döntött, hogy teljesen automatizált szerelősor helyett olyat telepít, ahol viszonylag nagy az élő munka szerepe.

 

Ez egyfelől olcsóbb, mint a robotizált gyártás, másrészt ettől lesz igazán flexibilis a sor, hiszen nem kell méregdrágán mindent tudó robotkarokat telepíteni mindenhová, mert az ember sokkal könnyebben felismeri az eltéréseket. Persze azért minden készülő fődarabon van egy RFID rádiós chip, ami megmondja a szerszámgépnek, hogy például mekkora nyomatékkal húzza meg az adott csavart. A munkadarab pozicionálását azonban már emberek végzik.

 

Kezdetben 300-an dolgoznak a flexibilis motorgyárban, és csak a közepes lökettérfogatú benzines család készül itt, ezt követően jön majd az 1,6-os dízel, és harmadikként a kis lökettérfogatú benzinesek gyártása is beindul majd – korábbi cikkünkben már részleteztük a várható teljesítményeket. Érdekes módon a gyártósoron, ahol egyszerre 175 darab motor tartózkodik láttunk benzines (acél blokk) és dízel (alumínium blokk) motorokat is. A termelés felfutásával 800-an dolgoznak az új, 65 000 négyzetméteres üzemrészben, a korábbi Ecotec motorok gyártása 500 fővel tovább folyik – amíg Európában csökken az igény ezek iránt (az új motorgenerációra való átállás miatt), addig Észak-Amerikába egyre többet szállítanak. Olcsóbb Magyarországról vinni a négyhengereseket, mint kint motorgyárat építeni, nem is beszélve a magas minőségi szintről.

 

A legfontosabb eltérés a régi és a Flex gyárban késülő Ecotec négyhengeresek között, hogy előbbiekből összesen 105 -féle készül – a gyárban kerül rá az egyedi autókhoz igazított kábelköteg, motortartó bak, kipufogórendszer a motorra -, addig az új Flex három- és négyhengeresekből csak néhány „alapmotor” készül, az egyedi alkatrészek már mind az autókat összeszerelő üzemekben kerülnek majd fel rájuk. Ennek értelme, hogy például az Észak-Amerikába kerülő motorokhoz szükséges alkatrészeket nem kell esetenként átutaztatni az Óceánon, vagy épp nem kell kis darabszámban és ezért fajlagosan drágán gyártatni őket.

 

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! iWiW Facebook Twitter

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Szentgotthárd: új motor 50 másodpercenként

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2014/7-es számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Extra: 50 éves a Skoda 1000 MB, Tuning: Skoda S100
  • Teszt: Seat Leon ST 1.4 TSI, Dacia Logan MCV 1.5 dCi, Toyota Auris Sports Tourer HSD, Toyota Corolla 1.6 CVT, Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI, BMW X5 xDrive30d, Honda CB500X és Honda VFR1200X
  • Vezettük: Audi S1 és Audi S3 Cabriolet, Porsche 911 Targa 4 és 4S
  • Tanácsadó: Autók tavaszi karbantartása

Aktuális: Auto Bild 2014. április

Autó-Motor aktuális címlap
  • Design Award 2014 – szavazzon, melyik autó tetszik a legjobban Önnek!
  • Nyári abroncsok összehasonlítása 225/50 R17-es méretben
  • Vezettük: Mini Cooper S, Seat Leon Cupra, Mercedes C-osztály, Porsche Macan
  • Kompakt szabadidő-autók összehasonlítása: Hyundai ix35, Mitsubishi ASX, ©koda Yeti, Volkswagen Tiguan
  • 100 000 km: Mini Cooper SD Countryman

Időjárás

Budapest

borult
14 °C
5 °C

Kiemelt témák - Autó-Motor.HU

Kémfotó | Frankfurt 2011 | F1 | Videó | Veterán | Youngtimer | Veterán Autó-Motor | Mikor mi jön?