Mahindra: négy év múlva lehet szó európai gyártásról

2012. szeptember 17. (hétfő) Lővei Gergely

A Mahindra XUV 500 európai bemutatóján beszélgettünk a márka terveiről Anand Mahindrával.

Mik ezek?

X

A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - iWiW, Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

Like gomb "Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

Megosztás az iWiW-en! gomb "Megosztás az iWiW-en" gomb. Ezzel a gombbal a legnépszerűbb magyar közösségi oldalon, az iWiW-en tudsz tartalmat megosztani. A felugró ablakban beírhatod véleményedet is, és ha épp nem vagy bejelentkezve, egyben azt is megteheted.

Kezdjük rögtön a legfontosabbal, nem kszuvötszáz, hanem kszuvötduplanulla a helyes kiejtése az autó nevének. Tisztára James Bond. Magyarországra az év vége körül, legkésőbb 2013 elején érkeznek meg az első példányok – meglepte a gyárat az autó indai sikere, ezért csak korlátozott számban tudnak exportálni a típusból.

A cikk a hirdetés után folytatódik

A nálunk javarészt ismeretlen Mahindra egyébként nagyon felkészült az európai invázióra, tavasszal kezdte meg a működését a 135 millió dolláros befektetéssel felépített fejlesztőközpont, ahol a kerti traktortól a harci teherautókon át a repülőgépekig minden járművüket tudják tesztelni. Az esetleges módosításokat is gyorsan végre tudják majd hajtani.

  Kétszínű bőrkárpit, fullextra - első számú konkurensnek a Nissan Qashqait nevezték meg Kétszínű bőrkárpit, fullextra - első számú konkurensnek a Nissan Qashqait nevezték meg

Tiszta lappal indult a XUV 500 fejlesztése, teljesen új, önhordó karosszériát készítettek, a 2,2 literes Mhawk dízelmotor teljesítménye 140 lóerő. A karosszéria stílusa jellegzetesen ázsiai – arrafelé olyan sok az újdonság, hogy muszáj minden áron feltűnő megjelenést adni az autónak. Az XUV 500-as sikeréknek egyik a forma, amely nagyon tetszik az indiai vásárlóknak, különösen a fényszórók alatti bemetszések. Azzal azonban tisztában vannak, hogy a fényszórók alatti ál-légbeömlők talán egy kicsit már túl soknak tűnnek az európai vásárlóknak – készülnek a „sima” lökhárító tervei.

  Sárkányos motívum a hátsó lámpában - csak nagyon közelről lehet észrevenni Sárkányos motívum a hátsó lámpában - csak nagyon közelről lehet észrevenni

Egyelőre évi kétezer példány eladásával számolnak, ennyi jut Európának, mert először a hazai, öt hónapos várakozási időt próbálják meg csökkenteni. Azt remélik, négy-öt éven belül már évi 40-50 000 autót adnak el majd mifelénk, akkor majd lehet szó egy helyi összeszerelő üzem létesítéséről is.

  A kutatások szernit bejön az európai vásárlóknak a XUV 500 formája - de csak innen nézve. Az orr Ázsiában sláger A kutatások szernit bejön az európai vásárlóknak a XUV 500 formája - de csak innen nézve. Az orr Ázsiában sláger

Persze nem csak az XUV 500-as lesz az egyedüli autója a Mahindrának, a Reva elektromos városi autó új generációja már a Mahindra szalonokon keresztül kerül forgalmazásra, ezen kívül a néhány napon belül bemutatkozó Quanto kis méretű SUV és egy új fejlesztésű pickup alkotja majd a kínálatot. A hosszabb távú tervek között szerepel, hogy a Ssangyong forgalmazói szerződések kifutásával a Mahindra veszi át a dél-koreai márka forgalmazását is az egyes piacokon.

Villáminterjú Anad Mahindrával

- Évi ötvenezer, de még a kezdeti hatezer elektromos autó is igen merésznek tűnik a piac ismeretében. Bíznak a sikerben?
- Azért vásároltuk meg a Revát, mert meggyőződésünk szerint az elektromos autóké a jövő. Ezek nyújthatnak megoldást a nagyvárosok közlekedési és légszennyezési problémáira is. Megítélésünk szerint most éljük át azt a drámai pillanatot, amikor megindul az elektromos autók robbanásszerű terjedése. Indiában tárgyalunk a kormányzattal az elektromos autók terjedésének támogatása ügyében, nem akarjuk, hogy lemaradjunk Kínától. Európában elsősorban a skandináv régióval, Angliával és újabban Dél-Európával számolunk, mint jelentős felvevőpiac, errefelé vannak érdemi állami ösztönzők.

  Anand Mahindra szívesen válaszolt a kérdésekre Anand Mahindra szívesen válaszolt a kérdésekre

- Mi a helyzet a hatótávnövelővel?
- Természetesen fejlesztünk ilyet is, de elsősorban az a célunk, hogy az akkumulátoros-elektromos autót adjuk el. Ennek érdekében nem csak magát az autót kínáljuk, de elektromos töltőállomásokat is tervezünk felállítani. Tárgyalásokat folytatunk több étteremhálózattal, amelyekbe gyorstöltőket telepítenénk (Indiában – a szerk.). Amíg az ügyfelek kávéznak, az autóik feltöltődnek, és mehetnek tovább.

- És mi a helyzet a minimálautóval? Hagyományos autó ugyan nincs a Mahindra kínálatában, de a kis méretű Reva adja magát az ilyenhez.
- Nem tervezünk ilyesmit, ugyanis a minimálautót már rég kitalálták. Úgy hívják: használt autó. Nem látjuk értelmét azokkal versenyezni, hiszen tudásban és árban mindig jobb alternatíva lesz majd a kispénzű, jellemzően fiatal vásárlóknak. Különben is, Indiában a Mahindra tulajdonában van a legnagyobb használtautó-kereskedelmi hálózat. Az újautó- és használtautó értékesítés jól kiegészíti egymást, amíg előbbi gazdasági fellendülés esetén hoz sok pénzt, utóbbi a válság ideje alatt. Egyelőre azonban nem tervezzük a FirstChoice márka európai bevezetését. Az új autókra koncentrálunk.

Nagy felbontású képeket az Autó-Motor Facebook oldalán, a Galériában találnak.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! iWiW Facebook Twitter

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Mahindra: négy év múlva lehet szó európai gyártásról

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2014/7-es számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Extra: 50 éves a Skoda 1000 MB, Tuning: Skoda S100
  • Teszt: Seat Leon ST 1.4 TSI, Dacia Logan MCV 1.5 dCi, Toyota Auris Sports Tourer HSD, Toyota Corolla 1.6 CVT, Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI, BMW X5 xDrive30d, Honda CB500X és Honda VFR1200X
  • Vezettük: Audi S1 és Audi S3 Cabriolet, Porsche 911 Targa 4 és 4S
  • Tanácsadó: Autók tavaszi karbantartása

Aktuális: Auto Bild 2014. április

Autó-Motor aktuális címlap
  • Design Award 2014 – szavazzon, melyik autó tetszik a legjobban Önnek!
  • Nyári abroncsok összehasonlítása 225/50 R17-es méretben
  • Vezettük: Mini Cooper S, Seat Leon Cupra, Mercedes C-osztály, Porsche Macan
  • Kompakt szabadidő-autók összehasonlítása: Hyundai ix35, Mitsubishi ASX, ©koda Yeti, Volkswagen Tiguan
  • 100 000 km: Mini Cooper SD Countryman

Időjárás

Budapest

zápor
21 °C
8 °C

Kiemelt témák - Autó-Motor.HU

Kémfotó | Frankfurt 2011 | F1 | Videó | Veterán | Youngtimer | Veterán Autó-Motor | Mikor mi jön?