Mahindra: négy év múlva lehet szó európai gyártásról

2012. szeptember 17. (hétfő) Lővei Gergely

A Mahindra XUV 500 európai bemutatóján beszélgettünk a márka terveiről Anand Mahindrával.

Mik ezek?

X

A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

Like gomb "Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

Kezdjük rögtön a legfontosabbal, nem kszuvötszáz, hanem kszuvötduplanulla a helyes kiejtése az autó nevének. Tisztára James Bond. Magyarországra az év vége körül, legkésőbb 2013 elején érkeznek meg az első példányok – meglepte a gyárat az autó indai sikere, ezért csak korlátozott számban tudnak exportálni a típusból.

A cikk a hirdetés után folytatódik

A nálunk javarészt ismeretlen Mahindra egyébként nagyon felkészült az európai invázióra, tavasszal kezdte meg a működését a 135 millió dolláros befektetéssel felépített fejlesztőközpont, ahol a kerti traktortól a harci teherautókon át a repülőgépekig minden járművüket tudják tesztelni. Az esetleges módosításokat is gyorsan végre tudják majd hajtani.

  Kétszínű bőrkárpit, fullextra - első számú konkurensnek a Nissan Qashqait nevezték meg Kétszínű bőrkárpit, fullextra - első számú konkurensnek a Nissan Qashqait nevezték meg

Tiszta lappal indult a XUV 500 fejlesztése, teljesen új, önhordó karosszériát készítettek, a 2,2 literes Mhawk dízelmotor teljesítménye 140 lóerő. A karosszéria stílusa jellegzetesen ázsiai – arrafelé olyan sok az újdonság, hogy muszáj minden áron feltűnő megjelenést adni az autónak. Az XUV 500-as sikeréknek egyik a forma, amely nagyon tetszik az indiai vásárlóknak, különösen a fényszórók alatti bemetszések. Azzal azonban tisztában vannak, hogy a fényszórók alatti ál-légbeömlők talán egy kicsit már túl soknak tűnnek az európai vásárlóknak – készülnek a „sima” lökhárító tervei.

  Sárkányos motívum a hátsó lámpában - csak nagyon közelről lehet észrevenni Sárkányos motívum a hátsó lámpában - csak nagyon közelről lehet észrevenni

Egyelőre évi kétezer példány eladásával számolnak, ennyi jut Európának, mert először a hazai, öt hónapos várakozási időt próbálják meg csökkenteni. Azt remélik, négy-öt éven belül már évi 40-50 000 autót adnak el majd mifelénk, akkor majd lehet szó egy helyi összeszerelő üzem létesítéséről is.

  A kutatások szernit bejön az európai vásárlóknak a XUV 500 formája - de csak innen nézve. Az orr Ázsiában sláger A kutatások szernit bejön az európai vásárlóknak a XUV 500 formája - de csak innen nézve. Az orr Ázsiában sláger

Persze nem csak az XUV 500-as lesz az egyedüli autója a Mahindrának, a Reva elektromos városi autó új generációja már a Mahindra szalonokon keresztül kerül forgalmazásra, ezen kívül a néhány napon belül bemutatkozó Quanto kis méretű SUV és egy új fejlesztésű pickup alkotja majd a kínálatot. A hosszabb távú tervek között szerepel, hogy a Ssangyong forgalmazói szerződések kifutásával a Mahindra veszi át a dél-koreai márka forgalmazását is az egyes piacokon.

Villáminterjú Anad Mahindrával

- Évi ötvenezer, de még a kezdeti hatezer elektromos autó is igen merésznek tűnik a piac ismeretében. Bíznak a sikerben?
- Azért vásároltuk meg a Revát, mert meggyőződésünk szerint az elektromos autóké a jövő. Ezek nyújthatnak megoldást a nagyvárosok közlekedési és légszennyezési problémáira is. Megítélésünk szerint most éljük át azt a drámai pillanatot, amikor megindul az elektromos autók robbanásszerű terjedése. Indiában tárgyalunk a kormányzattal az elektromos autók terjedésének támogatása ügyében, nem akarjuk, hogy lemaradjunk Kínától. Európában elsősorban a skandináv régióval, Angliával és újabban Dél-Európával számolunk, mint jelentős felvevőpiac, errefelé vannak érdemi állami ösztönzők.

  Anand Mahindra szívesen válaszolt a kérdésekre Anand Mahindra szívesen válaszolt a kérdésekre

- Mi a helyzet a hatótávnövelővel?
- Természetesen fejlesztünk ilyet is, de elsősorban az a célunk, hogy az akkumulátoros-elektromos autót adjuk el. Ennek érdekében nem csak magát az autót kínáljuk, de elektromos töltőállomásokat is tervezünk felállítani. Tárgyalásokat folytatunk több étteremhálózattal, amelyekbe gyorstöltőket telepítenénk (Indiában – a szerk.). Amíg az ügyfelek kávéznak, az autóik feltöltődnek, és mehetnek tovább.

- És mi a helyzet a minimálautóval? Hagyományos autó ugyan nincs a Mahindra kínálatában, de a kis méretű Reva adja magát az ilyenhez.
- Nem tervezünk ilyesmit, ugyanis a minimálautót már rég kitalálták. Úgy hívják: használt autó. Nem látjuk értelmét azokkal versenyezni, hiszen tudásban és árban mindig jobb alternatíva lesz majd a kispénzű, jellemzően fiatal vásárlóknak. Különben is, Indiában a Mahindra tulajdonában van a legnagyobb használtautó-kereskedelmi hálózat. Az újautó- és használtautó értékesítés jól kiegészíti egymást, amíg előbbi gazdasági fellendülés esetén hoz sok pénzt, utóbbi a válság ideje alatt. Egyelőre azonban nem tervezzük a FirstChoice márka európai bevezetését. Az új autókra koncentrálunk.

Nagy felbontású képeket az Autó-Motor Facebook oldalán, a Galériában találnak.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Mahindra: négy év múlva lehet szó európai gyártásról

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2014/15-ös számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Teszt: Audi S1 Sportback, Toyota Aygo 1.0 VVT-i, Toyota Verso 1.6 D-4D, Volkswagen Caddy Kombi 2.0 TDI DSG 4Motion, Opel Insignia OPC Unlimited, Jeep Grand Cherokee 3.0 V6 CRD 250, Yamaha SR400
  • Extra: az Audi 25 éves TDI-történetének mérföldkövei
  • Vezettük: BMW 2 Active Tourer
  • Technika: Bloodhound SSC

Aktuális: Auto Bild 2014. szeptember

Autó-Motor aktuális címlap
  • Arany Kormánykerék 2014
  • Összehasonlítás: Háromhengeresek: Citroën C3, Citroën C4, Ford Focus, Ford B-Max, Hyundai i10, Mini Cooper, Mini Cooper D, Mitsubishi Space Star, Peugeot 208, Renault Captur, Smart Fortwo, VW Up!. Sportkocsik: Alfa Romeo 4C, Lotus Elise, Toyota GT-86. Dobozautók: Citroën Berlingo 1.6 HDi 115, Ford Tourneo Connect 1.6 TDCi 115, Opel Combo Tour 1.6 CDTI, Renault Kangoo 1.5 dCi S&S 110
  • Vezettük: BMW 2 Active Tourer, Toyota Aygo, Toyota Yaris, Audi A3 Sportback e-tron, Seat Leon ST 4Drive
  • Technika: Ember a gép ellen: BMW 235i robotautó kontra versenyző

Időjárás

Budapest

gyengén felhős
24 °C
9 °C

Kiemelt témák - Autó-Motor.HU

Kémfotó | Frankfurt 2011 | F1 | Videó | Veterán | Youngtimer | Veterán Autó-Motor | Mikor mi jön?