Járási rendszám: sokba kerül, ha bevezetik

2012. szeptember 12. (szerda) s. b. s.
Kell-e megyei, vagy járási szintű rendszám egy olyan országban, amin pár óra alatt keresztül lehet autózni?

Mik ezek?

X

A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - iWiW, Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

Like gomb "Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

Megosztás az iWiW-en! gomb "Megosztás az iWiW-en" gomb. Ezzel a gombbal a legnépszerűbb magyar közösségi oldalon, az iWiW-en tudsz tartalmat megosztani. A felugró ablakban beírhatod véleményedet is, és ha épp nem vagy bejelentkezve, egyben azt is megteheted.

Még az idén döntés születhet a területi (megye, járás) alapú rendszámokról. Ha a bevezetés mellett dönt az illetékes tárca, a műszaki vizsgán egyablakos ügyintézéssel történhet meg a rendszámcsere. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) közlekedésért felelős helyettes államtitkára, Schváb Zoltán jelentette be ezt a tervet.

A cikk a hirdetés után folytatódik

Ha a kormány elfogadja, új, járási alapú rendszámokat kapnak az új autók már január 1-jétől. A cseréket a régi járműveken is elvégzik, ám ezt fokozatosan teszik a műszaki vizsgák, a tulajdonosváltások során. A lépés célja a minisztériumok szerint a rendszámfelismerő rendszerek hatékonyságának növelése. Az NFM szerint az új járási rendszámok bevezetéséről szóló javaslat egy-két hónapon belül a kormány elé kerülhet és még az idén támogató, vagy azt elvető döntés születhet róla.

A hír közzétételét követően hamar megjelentek az első ellenvélemények. Egy autós szervezet szakmailag nem látja indokoltnak, hogy megyei, járási rendszámokat alkalmazzanak egy akkora országban, amelyen néhány óra alatt át lehet hajtani. A legnagyobb ellenérzést pedig az válthatja ki, hogy ennek lépésnek a következtében az autósok komoly költséggel számolhatnak.
Knezsik István, az Autós Nagykoalíció elnöke indokolatlannak nevezte a tervezett területi alapú rendszámcserét, ami nem lesz olcsó mulatság: új forgalmi engedélyt kell csináltatni, illetve pénzbe kerül a rendszám érvényesítési címkéje is. Egy átrendszámozás mai áron meghaladja a 15 ezer forintot. A használt autók átírása is megdrágulhat, hiszen ha más járásban lakik a vevő, az autó eladásakor is végig kell vergődni ezen a procedúrán.
Az elmúlt év végén valamivel több mint 3,53 millió személyautót, teherkocsit és rendszámos motorkerékpárt tartottak nyilván. Csak a sima rendszámcsere 53 milliárd forintba kerülhet a járműtulajdonosoknak.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! iWiW Facebook Twitter

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Járási rendszám: sokba kerül, ha bevezetik

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 1 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK
időrend: növekvő | csökkenő
  • 1. Ernőcske 2012. szeptember 12. 13:21

    Fizesse a költségeket az illetékes tárca, ha már ilyen pihent agyú ötletük támadt. Én nem értem: ebben az országban az emberek jó része ilyen baromságokon töri a fejét? És ezt hívják feszített munkatempónak. Persze, ha még hülye ötletekkel sem tudnának előrukkolni, akkor kiderülne, hogy valójában semmit sem csinálnak.

  • Jelentem a moderátornak!

    X

    Járási rendszám: sokba kerül, ha bevezetik


    Fizesse a költségeket az illetékes tárca, ha már ilyen pihent agyú ötletük támadt. Én nem értem: ebben az országban az emberek jó része ilyen baromságokon töri a fejét? És ezt hívják feszített munkatempónak. Persze, ha még hülye ötletekkel sem tudnának előrukkolni, akkor kiderülne, hogy valójában semmit sem csinálnak.

    Biztonsági kód
    A fenti képen látható ellenőrzőkód:

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2014/7-es számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Extra: 50 éves a Skoda 1000 MB, Tuning: Skoda S100
  • Teszt: Seat Leon ST 1.4 TSI, Dacia Logan MCV 1.5 dCi, Toyota Auris Sports Tourer HSD, Toyota Corolla 1.6 CVT, Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI, BMW X5 xDrive30d, Honda CB500X és Honda VFR1200X
  • Vezettük: Audi S1 és Audi S3 Cabriolet, Porsche 911 Targa 4 és 4S
  • Tanácsadó: Autók tavaszi karbantartása

Aktuális: Auto Bild 2014. április

Autó-Motor aktuális címlap
  • Design Award 2014 – szavazzon, melyik autó tetszik a legjobban Önnek!
  • Nyári abroncsok összehasonlítása 225/50 R17-es méretben
  • Vezettük: Mini Cooper S, Seat Leon Cupra, Mercedes C-osztály, Porsche Macan
  • Kompakt szabadidő-autók összehasonlítása: Hyundai ix35, Mitsubishi ASX, ©koda Yeti, Volkswagen Tiguan
  • 100 000 km: Mini Cooper SD Countryman

Időjárás

Budapest

zápor
23 °C
10 °C

Kiemelt témák - Autó-Motor.HU

Kémfotó | Frankfurt 2011 | F1 | Videó | Veterán | Youngtimer | Veterán Autó-Motor | Mikor mi jön?